چهار اصل حیاتی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی | وب‌نویسان

وب‌نویسان

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در سایت


ورود به سایت

از مرورگرهای مطمئن و بروز مانند کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟
×

قبلا عضو شده اید؟ ورود به سایت


عضویت در سایت

×
0
0

چهار اصل حیاتی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : آموزش تولید محتوا ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ webwriters 154 بازدید

امروزه تولید محتوای شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی یافته است. محتوا به عنوان «طلای سیاه» بازاریابی شناخته می‌شود و شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار متوجه شده‌اند، جذاب بودن مطالبی که به خصوص در شبکه های اجتماعی تولید و به اشتراک گذاشته می‌شوند، برای افزایش حضور برندها در بازار آنلاین حیاتی است. محتوا فقط یک پست وبلاگ نیست، بلکه می‌تواند هر نوع رسانه‌ای باشد که قابلیت انتشار به صورت آنلاین را دارد.

 

اصول تولید محتوای شبکه های اجتماعی

یکی از پیام‌رسان‌های اصلی در بین کاربران ایرانی، تلگرام است. گوشه‌ای از محبوبیت تلگرام را می‌توان از آمارهای مربوط به 24 ساعت اول انتشار این اپلیکیشن فهمید، تلگرام در روز اول ورود به دنیای آنلاین، 7 میلیون کاربر فعال جذب کرد! بنابرین تعجبی ندارد اگر اکثر کسانی که قصد تولید محتوای شبکه های اجتماعی را دارند، معمولا به سمت تلگرام کشیده می‌شوند. نوشتن مطلب تلگرام هم مانند سایر رسانه‌های اجتماعی اصول خاص خود را دارد. در ادامه‌ی مطلب، موضوع تولید محتوای شبکه های اجتماعی را با شرح راه‎های درست نوشتن پست تلگرام تحلیل می‌کنیم.

به هر دلیلی که قصد تولید محتوای شبکه های اجتماعی را دارید، برای مثال تبلیغ کسب و کار خود و یا صرفا جهت سرگرمی، می‎‌توانید روی تلگرام حساب کنید.شاید افراد زیادی درباره نحوه نوشتن مطلب تلگرام کنجکاو باشند، از این رو در این مطلب قصد داریم اصول نوشتن پست تلگرام را به عنوان یکی از رسانه‌های محبوب، بررسی کنیم. برای نوشتن مطلب تلگرام تنها چند نکته‎ی ساده را باید رعایت کرد. باهم این نکات را مرور می‌کنیم.

 

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

 

1. انتشار مطالب جالب درباره‌ی جامعه‌ی مخاطبان

اگر سند، مقاله، مطالب سرگرم‌کننده یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید امکان دارد توجه دنبال‌کنندگان‌تان را جلب کند، پیدا کردید، حتما آن را به اشتراک بگذارید. اصل اساسی در تولید محتوای شبکه‎های اجتماعی، جذابیت مطلب برای مخاطبان است. زمانی می‌توانید دنبال‌‎کننده‌های بیش‌تری داشته باشید که مطالب موردعلاقه‌ی افراد را به اشتراک بگذارید. مطالبی که در جامعه ارزشمند هستند، گزینه‌های خوبی برای نوشتن پست تلگرام محسوب می‌شوند و می‌توانند به جذب مخاطب کمک کنند. همچنین باید منابع معتبر و لینک‎ها و مفاهیم خوبی به اشتراک بگذارید.

 

2. نحوه‌ی درست صحبت کردن با مخاطبانتان را پیدا کنید

با ظهور رسانه‌های اجتماعی، زبان و نحوه‌ی استفاده ما از زبان تغییر کرده است. زبان مخصوص تولید محتوای شبکه های اجتماعی خیلی فراتر از «متن صحبت» واضحی است که معمولا به کار می‌بریم و بر اساس مجموعه تازه ای از قوانین شناخته شده اجتماعی گسترش یافته است.  به عنوان مثال، اگر هنگام نوشتن پست تلگرام، از نقطه در پایان جملات استفاده کنیم، ممکن است برای مخاطبان این سوءتفاهم به وجود بیاید که پست شما لحنی عصبانی دارد. یک مثال دیگر، استفاده از پرانتزها در زمان نوشتن مطلب تلگرام است. داخل پرانتزها معمولا یک کلمه‌ای که در متن جاافتاده یا یک فکر ناتمام وجود دارد که به عنوان  ابزاری برای روشن و مفهوم نگه‎داشتن مکالمه و همچنین دعوت کاربران برای  پاسخگویی استفاده می‌شود. حال چطور می‌شود از این اصل تولید محتوای شبکه های اجتماعی برای نوشتن مطلب تلگرام استفاده کنیم؟

شما ممکن است همین حالا هم از ادبیات خاصی برای نوشتن پست تلگرام یا صحبت با مخاطبانتان استفاده کنید، اما این ادبیات مخصوص برند تجاری باید با نحوه‌ی عادی برقراری ارتباط در رسانه‌های اجتماعی هم در تطابق باشد. هنگام نوشتن مطلب تلگرام به مخاطبان خود و ادبیاتی که برای صحبت با آن‌ها استفاده می‌کنید، فکر کنید. برای مثال کارآفرینان در LinkedIn ممکن است به خوبی کاربران فیسبوک نتوانند به زبان امروزی رسانه‌های اجتماعی مانند چندین علامت تعجب و شکلک‌ها پاسخ دهند. اگر برای تبلیغ یک برند تجاری به تولید محتوای شبکه های اجتماعی روی آورده‌اید، بهتر است مثلا در نوشتن پست تلگرام از شکلک‌های مناسب استفاده کنید، ممکن است خارج از فضای مجازی استفاده از این شکلک‌ها خیلی مناسب نباشد، ولی هیچ مشکلی وجود ندارد اگر در رسانه‌های اجتماعی کمی از رسمی شدن لحن صحبت با کاربران بکاهید.

 

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

 

3. بیش از یک بار به اشتراک بگذارید!

شاید باورش برایتان سخت باشد، ولی دنبال‌کنندگان شما هر لحظه کانال و پرفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما را تحت نظر ندارند. پس در تولید محتوای شبکه های اجتماعی به این نکته توجه داشته باشید؛ مهم نیست پست اولیه را تا چه حد خوب نوشته باشید و چقدر به موقع آن را به اشتراک گذاشته باشید، همیشه امکان دارد بعضی از کاربران متوجه آن پست نشده باشند. بنابراین، از بولد کردن پست‌های جدید خود هراسی نداشته باشید و سعی کنید آن‎ها را مدام در معرض دید عموم و افراد جدید قرار دهید. برای مثال در تلگرام قابلیت پین کردن پست‌ها در کانال وجود دارد، بعد از این‌که مدتی از نوشتن مطلب تلگرام گذشت، می‌توانید دوباره آن پست را پین کرده و توجه کاربران را به آن جلب کنید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که در تولید محتوای شبکه های اجتماعی تنها مرز باریکی بین یادآوری و تبلیغات آزاردهنده وجود دارد.

 

4. پست‌ها باید با شبکه‌ی اجتماعی در تناسب باشند.

هر رسانه‌ی اجتماعی نقاط قوت و ضعف خود را دارد، بنابراین به یاد داشته باشید که برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی باید پست‌های خود را بر اساس ویژگی‌های رسانه‌ای که در آن فعالیت دارید، بهینه کنید. برای مثال توییتر فضای زیادی برای بازاریابی گسترده ایجاد نمی‌کند، اما امکان برقراری ارتباطات سریع‌تر و واقعی را فراهم می‌آورد. همچنین می‌توانید با استفاده از 140 کلمه‌ای که در هر پست امکان به اشتراک‌گذاری آن را دارید، چیزهای زیادی ازجمله لینک‎ها و تصاویر را به اشتراک بگذارید. با این حال توییتر یک رسانه بسیار زودگذر است، اگر به دنبال تبلیغات گسترده‌تر هستید، تلگرام ابزارهای بیش‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هیچ محدودیتی در نوشتن پست تلگرام وجود ندارد و به دلیل امکان بارگذاری فایل‌ها و تصاویر با حجم‌های مختلف، می‌توان از تلگرام به شکل مفیدی در تولید محتوای شبکه های اجتماعی استفاده کرد. پس زمان نوشتن مطلب تلگرام باید به نحوه پست گذاشتن در این اپلیکیشن توجه داشته باشید، برای مثال در تلگرام بهتر است زیر عکس‌ها و فایل‌های ویدیویی جمله‌ای ترغیب کننده نوشته شود تا کاربران را برای دانلود تصاویر و ویدیوها تشویق کند.

 

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

تلگرام یکی از رسانه‌هایی است که به خاطر امکانات زیاد آن برای افرادی که می‌خواهند به تولید محتوای شبکه های اجتماعی بپردازند مناسب است. همانطور هم که ذکر شد، هیچ قانون سفت و سختی درمورد نحوه نوشتن پست تلگرام وجود ندارد، اما اگر قبل از نوشتن مطلب تلگرام دستورالعمل‌های گفته شده را به کار بگیرید، وارد مسیر اشتباهی نخواهید شد.

 

کار را به حرفه‌ای‌ها بسپارید

تولید محتوای مناسب و جذاب در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی برای افزایش دنبال‌کنندگان و برندسازی بسیار مهم و حیاتی است. اما از آنجا که این کار تا حدودی سخت و وقت‌گیر است، معمولا برخی افراد و شرکت ها به تنهایی توانایی انجام این کار را نداشته و نمی‌توانند در این زمینه خیلی موفق باشن. اگر شما هم جز این افراد هستید، توصیه می‌کنم که به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

گروه وب‌نویسان، با نوجه به اهمیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال، اقدام به ارائه خدمات تولید محتوا در این زمینه نموده است. این خدمات شامل تولید، زمان‌بندی و انتشار محتوای مناسب و جذاب برای کانال ها و ضفحات مختلف اجتماعی است. هزینه این خدمات بسیار اندک بوده و حتی برای استفاده کانال‌های نوپا نیز بسیار مناسب است. با استفاده از خدمات تولید محتوای وب‌نویسان، ضمن تامین محتوای مناسب برای صفحات اجتماعی، در وقت شما نیز صرفه جویی بسیاری خواهد شد. برای آگاهی از تعرفه خدمات، ثبت سفارش و همچنین استفاده از محتوای آرمایشی (رایگان) وب‌نویسان به صفحه زیر وارد شوید.

ورود به صفحه خدمات تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه :